هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان: شهرستان بیجار مستعد سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است

نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد در مجلس با بیان اینکه بیکاری بزرگترین مشکل این منطقه است،

 گفت:

با توجه به منابع معدنی غنی، شهرستان بیجار مستعد سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی

 است.

از هیچ حمایتی از سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در این منطقه دریغ نخواهیم کرد



به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد با اشاره به وجود نرخ بالای بیکاری در حوزه انتخابیه خود به باشگاه خبرنگاران گفت:شهرستان بیجار قدیمی‌ترین و بزرگترین شهرستان استان کردستان به لحاظ وسعت جغرافیایی است، ولی متاسفانه به دلیل نبود فرصت‌های شغلی کافی، طی ۱۵ سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر کاهش جمعیت داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل شهرستان بیجار کمبود فرصت‌های شغلی است، افزود: عدم وجود فرصت‌های شغلی پایدار و مناسب در این شهرستان مهمترین معضل آن است چرا که بخش اعظمی از جوانان نخبه بیجار که از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند یا در منطقه بیکارند و یا در تهران و یا دیگر شهرهای بزرگ مشغول کارگری و سایر موارد هستند.
نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد در ادامه اظهار داشت: کم‌توجهی مسئولین اجرایی و عدم‌ حمایت کافی از بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری که پایه اقتصاد منطقه را شکل می‌دهد نیز از دیگر مشکلات این منطقه است، ضمن آنکه عدم توجه به منابع معدنی موجود در منطقه، مانند سنگ‌آهن غنی که در این منطقه وجود دارد نیز  از مشکلات برجسته این شهرستان است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه این منطقه از منابع‌ معدنی از جمله سنگ‌آهن سرشار است، گفت: متاسفانه این منابع به صورت خام‌فروشی از منطقه خارج می‌شوند و درصدی از آن به چین و درصدی دیگر نیز به کارخانجات داخلی منتقل می‌شود و هیچ‌گونه ایجاد اشتغال پایداری در این زمینه صورت نمی‌گیرد.
وی در خاتمه با بیان اینکه از بخش‌خصوصی دعوت می‌کنیم تا در این منطقه سرمایه گذاری کند، خاطرنشان کرد: از هیچ حمایتی از سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در این منطقه دریغ نخواهیم کرد ضمن‌آنکه با توجه به هم مرز بودن استان کردستان با عراق تولید‌کنندگان نیز می‌توانند نگاهی هم به بازارهای این کشور داشته باشند./
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد