هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان: اولین جلسه کمیسیون مشترک طرح انتزاع برگزار شد



دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: اولین جلسه کمیسیون مشترک طرح انتزاع امروز برگزار شد که تشکیل این کمیسیون تأثیر بسزایی در هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه های مسئول دارد.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: در روز گذشته کمیسیون مشترکی بین اعضای کمیسیون های صنایع و کشاورزی، آب و منابع طبیعی و همین طور اجتماعی تشکیل شد تا موضوع انتزاع  بخشی از وظایف کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را مورد بررسی قرار دهد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل این کمیسیون مشترک تأثیر بسزایی در یکپارچه شدن تصمیمات در مجلس داشته و نمایندگان می توانند با مشخص بودن حوزه اختیارات وزارتخانه ها در این زمینه عمل کنند.

وی اظهارداشت: مقرر شده تا در این کمیسیون مشترک نظرات کارشناسی نمایندگان و کارشناسان دانشگاه ها و نیز دولت مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفته تا طرح مناسبی برای ساماندهی بخش کشاورزی در آینده توسط این کمیسیون ارایه شود.

وی تصریح کرد: با تصویب طرح انتزاع اختیارات و وظایف بخش کشاورزی دروزارت صنعت،معدن وتجارت  به وزارت جهاد کشاورزی واگذار خواهدشد که این وزارتخانه می بایست از تمامی ظرفیت های موجود جهت ارتقای تولید، صادرات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی استفاده کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه بهره وری در بخش کشاورزی یکی از مهمترین شاخص های توسعه پایدار محسوب می شود،افزود: صرفه جویی در منابع آبی، نحوه صحیح و منطقی استفاده از این منابع و سرمایه گذاری مطلوب و پایدار جهت توسعه  این بخش از مهمترین عواملی است که موجب می شود محصولات کشاورزی به نحوکارآمدی در کشور تولید شود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: مشخص شدن یک وزارتخانه در امر کشاورزی می تواند ضمن جلوگیری از افزایش قیمت ها، کشاورزان را نیز در زمینه خرید تضمینی محصولات راضی نگه دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد