هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

مهندس بیاتیان: بومی سازی صنعت در مقابله با تحریم ها سرعت گیرد


دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی غرب علیه کشورمان، گفت: کشور ما سی سال است که تحریم ها را به صورت پراکنده تجربه کرده، اما مهمترین راهکار در زمینه مقابله با آن، بومی سازی صنایع است.

سید محمد بیاتیان درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: بومی سازی صنعت باید سرعت بیشتری بگیرد، زیرا این مسئله تأثیر بسزایی در مقابله با تحریم های اعمال شده از سوی غرب دارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بومی سازی صنایع باید با سرعت بیشتری در کشور انجام شود، اما می توان گفت که متضرر اصلی این تحریم ها کشورهای غربی هستند.

وی تأکید کرد: البته تحریم ها بحث جدیدی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نیست و ملت ما در سی سال گذشته این تحریم ها را به نحوی تجربه کرده و توانسته از هر کدام آن ها سربلند بیرون آید.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: دشمن همواره در سال های گذشته تحریم هایی را علیه کشور اعمال کرده، اما تحریم های اقتصادی نشان دهنده این است که ما از این ناحیه آسیب پذیر هستیم که بیشتر باید به آن توجه داشته باشیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: بهترین راهکار برای مقابله با تحریم های اقتصادی، توجه به زیرساخت های تولیدی است که از این طریق می توانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و به پیشرفت های اقتصادی دست یابیم.

وی افزود: تحریم های اقتصادی موجود نوعی فرصت برای کشور و به خصوص بخش های تولیدی و صنعتی محسوب می شود که باید با تقویت جدی این بخش ها، زمینه های رشد و بالندگی کشور را فراهم کنیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس با بیان این که سوء مدیریت و نبود تدبیر در وضعیت اقتصادی کنونی کاملا مشهود است، تصریح کرد: این موضوع که در مورد تورم فقط توطئه های استکبار را مدنظر داشته باشیم و مسئولان صرفا بحث تحریم ها را مطرح کنند منکر سوء مدیریت ها و بی تدبیری نخواهد بود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: اگر بازار و وضعیت اقتصادی کشور به درستی تدبیر و به صورت کارشناسانه عمل می‌شد، در حال حاضر شاهد این شرایط نابسامان اقتصادی نبودیم

نظرات 1 + ارسال نظر
سالارشیخی یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:42 ب.ظ

خیلی خوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد