هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

مهندس بیاتیان:شان اجتماعی و اقتصادی اساتید داتشگاه

سید محمد بیاتیان، با اشاره به اینکه دانشگاه مبدا تحولات و توسعه است و این تحولات از طریق اساتید صورت می گیرد، گفت: شان و منزلت اجتماعی و اقتصادی اساتید نباید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، سید محمد بیاتیان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، در نشست با نخبگان و اساتید دانشگاهی اظهار داشت: باید به گونه ای زمینه و شرایط برای نخبگان فراهم شود، که از شهرستان ها مهاجرت نکنند.

وی با بیان این مطلب که مهاجرت هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی، افزود: جنبه مثبت مهاجرت در صورتی است، که مهاجرین بعد از کسب علم و دانش و افزایش سطح تحصیلات برای بهبود وضعیت و توسعه دیار و شهرستان خود بازگردند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: برای حل مشکلات باید مسائل کلان را شناسایی کرد، که لازمه تخقق این مهم مشاوره و همکاری نخبگان و دانشگاهیان در تمامی موضوعات با مسئولین است.

بیاتیان با اشاره به فرهنگ غنی و تمدن دیرین بیجار گروس، افزود: مردم بیجار گروس وارثین تمدن و فرهنگ هستند، ولی در برخی زمینه ها مسئولین کم کاری کرده که باید امروز نخبگان دست در دست مسئولین ریشه را دوباره آّبیاری کرده و برای بهبود اوضاع نهایت تلاش خود را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان لازمه توسعه هستند، عنوان کرد: ثبات مدیریتی باید تقویت شود و تا وقتی که نخبه پروری و جوان گرایی تقویت نشود، پیشرفتی در توسعه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی زمینه ساز مشکلات فرهنگی هستند، بیان کرد: نخبگان و دانشگاهیان باید به مشکلات کلان موجود در مباحث اقتصادی، اشتغال و کشاورزی تمرکز و توجه بیشتری داشته باشند.

بیاتیان تصریح کرد: اساتید باید کمک کنند تا صفت گروس در شهرستان بیجار دوباره زنده شود.

وی بیان کرد: هرکس با هر قومیت و زبان و فرهنگی در این شهر زندگی می کند متعلق به بیجار گروس است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین نیازمند نخبگان و کارشناسان هستند، اظهار داشت: کارشناسان و متخصصان باید پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه کار زیرساختی و پایه ای که دانشگاه ها نیاز دارند، باید با هر قیمتی که هست با تشکیل جلساتی این چنین و مطرح کردن مسائل چالشی، شناسایی و فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد