هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

مهندس بیاتیان:دهیاران بازوان توانمند دولت در روستاها هستند

                                دهیاران بازوان توانمند دولت در روستاها هستند.   
                                                               

سید محمد بیاتیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی دهیاران این شهرستان با تاکید بر رونق بخش کشاورزی در منطقه از دهیاران به عنوان بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی در روستاها نام برد و گفت : دهیاران باید با ترغیب سرمایه گذاران بومی به ایجاد اشتغال در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهر ها جلوگیری کنند .


وی در ادامه از آغاز فصل خرید گندم در این شهرستان خبر داد و گفت : امسال برای اولین بار در راستای جلوگیری از سوء استفاده دلالان  و ایجاد فضای رقابتی از بخش خصوصی نیز در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استفاده می شود .

وی گسترش اعتیاد در روستاها . سرقت احشام کمبود آب شرب و آب کشاورزی . راه دسترسی نا مناسب و نیمه کاره ماندن طرح هادی بعضی از روستاها را از مهمترین مشکلات روستاهای این شهرستان عنوان کرد و بر لزوم حل این مشکلات تاکید کرد .

بیاتیان در ادامه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و لزوم ایجاد فضای معنوی و قرآنی در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت : فعالیتهای قرآنی و دینی باید بیش از گذشته در تمامی نقاط بویژه در روستاها افزایش یابد چرا که بدون شک ترویج قرآن باعث برون رفت از بسیاری از مشکلات خواهد شد .

وی خواستار افزایش اعتبارات  و تجهیزات دهیاریها ی این شهرستان شد و اظهار داشت: سال گذشته بیش از 750 میلیون تومان به دهیاریهای این شهرستان اختصاص یافت .

جمشیدی فرماندار بیجار هم در این جلسه از مصوب شدن فعالیت 59 دهیاری در سه بخش این شهرستان خبر داد و گفت : هم اکنون 42 دهیاری در این شهرستان فعال هستند که تا پایان سال 17 دهیاری دیگر فعال خواهند شد .

وی احداث 34 پارک کودک در روستاها و بیش از 30 جایگاه زباله روستایی را از مهمترین اقدامات دهیاریها در سال جاری دانست و افزود : دهیاران می توانند با استفاده از ماشین آلات دهیاریها درآمد زایی و در روستا هزینه کنند .

جمشیدی افزو : در راستای جلوگیری از سرقت محصولات کشاورزی تمامی کامیونهایی که حامل محصولات دامی و کشاورزی هستند باید برای تردد در جاده ها از مجوز دهیاریها برخوردار باشند .

در پایان رضا مهری نماینده دهیاران هم به بیان مشکلات روستاها پرداخت و خواستار افزایش اعتبارات دهیاریها شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد