هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان در واکنش به صادرات ۱۴۰ درصدی خودرو در سه ماهه امسال:



آمارها نادرست است، صادرات خودروبه معنای واقعی نداریم

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به صادرات ۱۴۰ درصدی خودرو در سه ماهه نخست امسال، گفت: گمرک کشور هر از چند گاهی اقدام به ارایه آماری در مورد صادرات خودرو از کشور می کند که بر اساس وضعیت موجود تولید خودرو، این آمارها نه تنها غیر واقعی است، بلکه می توان گفت ما صادرات به معنای واقعی نیز نداریم.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: در حال حاضر وضعیت تولید خودرو در کشور به گونه ای است که مشتریانی که مدت هاست متقاضی خرید خودرو از کارخانه هستند، پشت در نمایندگی ها معطل مانده اند که باید به این وضعیت رسیدگی شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین این مسئله این است که خودروسازان بزرگ کشور با نصف ظرفیت خود فعالیت می کنند.

وی در ادامه سخنانش به آمارهای ارایه شده از سوی گمرک ایران مبنی بر صادرات ۱۴۰ درصدی خودرو به کشور در سه ماهه نخست امسال اشاره و تأکید کرد: صنعت خودروسازی کشور در تولید محصولات با مشکلات عدیده ای روبرو است، به نحویکه اگر صادرات هم داشته باشیم، توجیه اقتصادی نداشته و فقط حقوق مصرف کننده داخلی نادیده گرفته می شود.

بیاتیان اظهارداشت: در حال حاضر خودروهای داخلی با قیمت نا چیزی به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و اوکراین صادر می شود، در صورتیکه همین خودرو برای مصرف کننده داخلی به دلیل هزینه های بالای تولید، با قیمت های سرسام آوری فروخته می شود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارزیابی از وضعیت خودروسازی کشور در افق ۱۴۰۴  و جایگاه صادرات آن در این مقطع، گفت: با توجه به اینکه در افق ۱۴۰۴ سیاست های کلی نظام در تمامی ابعاد به دستگاه ها ابلاغ شده، بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید جایگاه اول منطقه در زمینه تولید و صادرات خودرو در اختیار داشته باشد که در حال حاضر و با روند موجود با این اهداف فاصله های زیادی داریم.

نماینده مردم بیجار در مجلس تأکید کرد: با توجه به سیاست های کلی نظام در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی، تمامی بخش های مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت به خصوص در زمینه خودروسازی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که این مسئله در جلسات آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی درباره نگرانی قطعه سازان از ورشکستگی گفت: اگر به صادرات فکر نکنیم وتولیدمان قابل رقابت نباشد خطر ورشکستگی وجود دارد.

بیاتیان با اشاره به اینکه کیفیت پایین خوروهای ساخت داخل باعث شده تا این خودروها در خارج از کشور ارزانتر از داخل به فروش برسد،گفت: خودروسازان داخلی برای فروش محصولات خود به دلیل کیفیت پایین آن‌ها، مجبور به کاهش قیمت خودروها در کشورهای‌ دیگر هستند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: کیفیت پایین محصولات شرکت‌‌های داخلی در مقایسه با خودروهای تولیدشده درکارخانه‌‌‌های معتبر دنیا،قدرت رقابت را از خودروسازان داخلی گرفته که این خودروسازان هم توانایی رقابت در بازارهای جهانی را از دست داده‌‌اند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد