هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

راه‌ نیافتگان به بهارستان نهم، به چه کاری مشغول می‌شوند؟

60a9926b-f749-463f-b74b-e3847d3b9040



به گزارش مجلس نهم ، طبق آمار و اطلاعات به دست آمده حدود ۲۰۰ نماینده فعلی مجلس از قطار ورود به مجلس نهم جا مانده‌اند. حال آنها به جای ثبت تجربه نمایندگی مجلس نهم، باید فعالیت و کارهای دیگری را چهار سال آینده تجربه و انجام دهند تا شاید مردم بار دیگر آنها را برای ورود به بهارستان دهم برگزیدند.

جدا از تحلیل چرایی تغییرات گسترده در ترکیب مجلس نهم نسبت به مجلس فعلی و به دنبال آن برگزیده شدن منتخبانی بالغ بر ۱۶۰ نفر که برای اولین بار تجربه نمایندگی را می‌خواهند کسب کنند، ادامه فعالیت نمایندگان مجلس هشتم که از ورود به بهارستان آینده ناکام مانده‌اند شاید موضوعی جالب باشد.


در همین راستا، در گفت‌وگو با ۲۵ نماینده فعلی مجلس هشتم که به مجلس نهم راه پیدا نکرده اند، تصمیم‌شان برای ورود به عرصه‌های مختلف کاری بعد از اتمام دوره چهار ساله نمایندگی‌شان را جویا شدیم.

ـ شهرزاد: در رشته غدد تدریس خواهم کرد

محمدکریم شهرزاد نماینده اصفهان که از کرسی رقابت در حوزه انتخابی برای ورود به صحن بهارستان نهم جا مانده است، برگشت به کار تدریس را به عنوان فعالیت خود بعد از اتمام دوره نمایندگی‌اش عنوان می‌کند و تاکید دارد که با توجه به تخصصش در رشته دکترای تخصصی بیماری‌های داخلی و فوق تخصص غدد و متابولیسم، تلاش دارد تا در همین رشته به کار تدریس بپردازد.

 

ـ دلخوش: به وزارت اقتصاد می‌روم

سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت و مهندسی اقتصاد نیز تاکید دارد که به دلیل رشته تحصیلی‌اش به وزارتخانه‌های کشور یا اقتصادی می‌رود ولی باز هم احتمال می‌دهد که تصمیم نهایی خود را برای فعالیت در وزارتخانه اقتصاد و دارایی بگیرد.

 

ـ تجری: قاضی یکی از شعب دادگستری تهران می‌شوم

فرهاد تجری نیز که فوق‌لیسانس حقوق جزا و جرم‌شناسی را دارد در مورد فعالیتش بعد از اتمام نمایندگی مجلس هشتم می‌گوید که به دلیل فعالیت در عرصه قضاوت مطمئنا قاضی یکی از شعب دادگستری در تهران خواهد بود که به امر قضاوت بپردازد.

 

ـ حسینی: به پژوهشکده نفت برمی‌گردم

سیدعماد حسینی نماینده قروه نیز تاکید می‌کند که برای انجام کارهای مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی با توجه به رشته تحصیلی‌اش به عنوان مهندس مخازن نفت، فعالیت خود را در پژوهشکده نفت ادامه می‌دهد و اگر در جایی کارهایی برای تصدی پست‌های اجرایی به او پیشنهاد شود حتما در این رابطه موافقت خود را اعلام می‌کند.

 

ـ ناطق نوری: پس از مدت مدیدی استراحت در خانه، به المپیک لندن می‌روم

احمد ناطق‌نوری نماینده نور و محمودآباد نیز با بیان اینکه تا مدت مدیدی در خانه و در خدمت خانواده خواهد بود، می‌گوید چون فردی فعال است به عرصه فعالیتش در کسوت ریاستی فدراسیون بوکس ادامه خواهد داد ولی قبل از هر چیز تلاش می‌کند به المپیک لندن برود تا از نزدیک در جریان رقابت‌های ورزشی قرار گیرد.

 

ـ نصیری قیداری: در دانشگاه زنجان فیزیک تدریس خواهم کرد

سعدالله نصیری قیداری نماینده زنجان با داشتن مدرک دکترای فیزیک تاکید دارد که در دانشگاه زنجان در رشته تحصیلی خود به عنوان استاد تمام فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

 

ـ دهقانی: در حوزه ورزش به فعالیت تخصصی می‌پردازم

علیرضا دهقانی نماینده ایذه و باغملک با مدرک لیسانس علوم ورزش در این رابطه می‌گوید: هنوز تصمیم مشخصی برای ادامه فعالیتم بعد از اتمام دوره نمایندگی‌ام نگرفته‌ام ولی مطمئنا کارم را در حوزه تخصصی خود یعنی ورزش انجام می‌دهم.

 

ـ نورا: در دانشگاه سیستان و بلوچستان ریاضی تدریس می‌کنم

عباسعلی نورا نماینده زابل و زهک نیز می‌گوید که به دلیل داشتن مدرک دکترای ریاضیات آماری و تحقیق در عملیات، به فعالیت قبلی خود یعنی تدریس در دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌پردازد.

 

ـ آرین‌منش: فعالیت‌های فرهنگی خود را انجام می‌دهم

جواد آرین‌منش نماینده مشهد و کلات نیز تاکید می‌کند که بعد از اتمام دوره نمایندگی فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه می‌دهد که هنوز زمینه فعالیت‌ها مشخص نیست. البته از دستگاه‌های مختلف برای کار در پست‌های اجرایی از من دعوت به همکاری شده است که هنوز در این رابطه تصمیمی نگرفته‌ام.

 

ـ جعفری: در حوزه فرهنگی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهم

بهروز جعفری نماینده سمیرم نیز می‌گوید که با توجه به فعالیتش پیش از نمایندگی در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد، کارهای فرهنگی خود را بعد از اتمام نمایندگی ادامه می‌دهد ولی در عین حال هنوز تصمیمی برای پیشنهادهایی که به او برای تصدی پست‌های اجرایی برخی دستگاه‌ها شده، نگرفته است.

 

ـ نریمان: کارهای عمرانی انجام می‌دهم

محسن نریمان، نماینده بابل نیز در مورد ادامه فعالیتش بعد از اتمام دوره نمایندگی به ایسنا می‌گوید که با توجه به داشتن مدرک لیسانس مهندسی ساختمان، کارهای عمرانی و آبادی و طرح‌های مربوطه را در این رابطه انجام خواهد داد.

 

ـ محسنی بندپی: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدریس می‌کنم

انوشیران محسنی‌بندپی نماینده نوشهر و چالوس نیز تاکید دارد که علاوه بر انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، به عنوان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تدریس خواهد پرداخت.

 

ـ ملک‌محمدی: از وزارت ارشاد و نیرو پیشنهاد کار داشتم

حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی نماینده دامغان نیز می‌گوید که تاکنون از برخی وزارتخانه‌ها همچون فرهنگ و ارشاد، نیرو و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی دعوت به همکاری کرده‌اند ولی علاقه‌اش انجام کارهای مدیریتی در مراکز علمی و تحقیقاتی است.

 

ـ ابطحی: شهردار زن‌ جان می شوم و در دانشگاه‌ آزاد و پیام نور تدریس می‌کنم

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر نیز در مورد فعالیتش بعد از اتمام دوره نمایندگی در ابتدا به مزاح می‌گوید که شهردار زن‌جان خواهد بود! و ادامه می‌دهد که با توجه به اینکه در سال ۸۹ بازنشسته دولت شده است علاقه دارد که علاوه بر انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در مراکز فرهنگی و دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در رشته‌ حقوق و در درس انقلاب و وصایای حضرت امام تدریس کند.

 

ـ بادامچیان: علاوه بر انجام فعالیت‌های حزبی، تدریس خواهم کرد

اسدالله بادامچیان نماینده تهران نیز با داشتن مدرک دکترای روابط بین‌الملل و فوق‌لیسانس علوم سیاسی تاکید می‌کند که علاوه بر انجام کارهای تشکیلاتی در حزب موتلفه، در دروسی همچون علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، حقوق، ادبیات، تاریخ و انقلاب در دانشگاه‌ها تدریس خواهد کرد.

 

ـ هدایت‌خواه: در درس علوم و معارف در دانشگاه تدریس خواهم کرد

ستاره هدایت‌خواه نماینده بویراحمد و دنا نیز در مورد فعالیتش بعد از اتمام دوره نمایندگی مجلس هشتم به ایسنا می‌گوید که با توجه به عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در این دانشگاه به تدریس در درس‌هایی همچون علوم و معارف اسلامی می‌پردازد.

 

ـ حجازی: در رشته اندیشه سیاسی در تهران یا همدان تدریس می‌کنم

سیدمحمدکاظم حجازی نماینده همدان نیز تاکید می‌کند که چون همواره معلم بوده است، بعد از اتمام دوره نمایندگی‌اش نیز استاد دانشگاه فرهنگیان در تهران و یا همدان خواهد بود.

 

ـ زمانی: در تهران مدیریت تدریس خواهم کرد

سیدجواد زمانی، نماینده کنگاور و صحنه ضمن یادآوری بر این موضوع که بازنشسته دولت است، می‌گوید که احتمالا در دانشگاه و در رشته مدیریت، تاریخ، فلسفه و تعلیم و تربیت در شهر تهران به تدریس خواهد پرداخت.

 

ـ ترابی‌فرد: به وزارت جهاد سازندگی باز می‌گردم

عبدالرضا ترابی نماینده گرمسار نیز تاکید می‌کند که به وزارت جهاد سازندگی برمی‌گردد و در رشته تحصیلی خود یعنی مهندسی عمران پروژه‌های بزرگ ملی را انجام می‌دهد.

 

ـ ذاکر: در تهران به کار قضاوت ادامه می‌دهم

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه نیز می‌گوید که بعد از اتمام دوره چهار ساله نمایندگی‌اش در دستگاه قضایی به مردم خدمت خواهد کرد و در تهران به قضاوت می‌پردازد.

 

ـ اکرمی: نویسندگی را دنبال می‌کنم

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده تهران نیز در ابتدا با خواندن این بیت شعر که گر ز حکمت بندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری، می‌گوید که در طول ۳۳ عمر انقلاب پنج دوره یعنی حدود بیست سال نماینده بوده است و بعد از آن می‌خواهد که به انجام کارهای فرهنگی، نویسندگی و گویندگی بپردازد و همچنین هر جا که به او نیاز داشته باشند مشاوره و پیشنهاد بدهد.

 

ـ خباز: به تالیف دو کتاب در حوزه سیاسی می‌پردازم

محمدرضا خباز نماینده کاشمر با داشتن مدرک دکترای علوم سیاسی تاکید می‌کند که به کارهای پژوهشی و علمی علاقه دارد به همین دلیل در تلاش است تا دو کتاب با عناوین سیاست از دیدگاه شهید مطهری و مردم سالاری را تالیف کند و در ذیل آن به تدریس در رشته تحصیلی خود در دانشگاه بپردازد.

 

ـ علیخانی: به فعالیت سیاسی و کارهای طلبگی می‌پردازم

حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی نماینده قزوین نیز با بیان اینکه به عنوان یک عنصر و فعال سیاسی که نمی‌تواند از عرصه سیاست جدا باشد، فعالیت خود را بعد از اتمام دوره نمایندگی‌اش ادامه خواهد داد یادآوری می‌کند که چون روحانی و طلبه است به کارهای طلبگی و سخنرانی‌ها همچون گذشته خواهد پرداخت و حتی بر حسب تکلیفش در مقاطعی به موضع‌گیری می‌پردازد.

 

 ـ موسوی جرف: در دانشگاه تربیت مدرس تدریس خواهم کرد

سیدعلی موسوی جرف نماینده آبادان نیز می‌گوید که بعد از اتمام دوره نمایندگی و به دلیل عضو بودن در هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در رشته بیماری‌شناسی گیاهی و به عنوان دانش‌یار به تدریس خواهد پرداخت.

 

ـ مفتح: هنوز تصمیم نگرفته‌ام

محمدمهدی مفتح نماینده رزن با داشتن مدرک فوق‌لیسانس مهندسی صنایع و دکترای اقتصاد تاکید می‌کند که هنوز از میان پیشنهادات ارائه شده به او برای پست‌های اجرایی تصمیمی نگرفته است ولی باز هم تلاشش در هر عرصه‌ای خدمت به مردم است.

برای حدود ۲۰۰ نماینده فعلی مجلس هشتم که از راهیابی به دور بعدی مجلس ناکام مانده‌اند، امروز مهم اینست که چرا مردم مجددا به این افراد اعتماد نکرده و آنها را برای ورود به مجلس برنگزینند، شاید فرصت چهار ساله تا شروع مجلس دهم، فرصت خوبی باشد تا مردم نیز به بررسی عملکرد نمایندگان این دوره و یا دوره‌های قبل بپردازند و بر اساس این فعالیت‌ها مجددا انتخاب کنند.

منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد