هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

احمدی‌نژاد در مراسم سالروز شهادت امیر سپهبد صیادشیرازی:

احمدی‌نژاد در مراسم سالروز شهادت امیر سپهبد صیادشیرازی:
شهدا تجلی عشق و ایثارند

خبرگزاری فارس: احمدی نژاد گفت: ایثار و عشق دو روی یک سکه هستند و شهدا تجلی عشق و ایثارند.

خبرگزاری فارس: شهدا تجلی عشق و ایثارند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه در مراسم گرامی داشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و یادواره فرماندهان شاخص شهید ۸ سال دفاع مقدس که در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد اظهار داشت: شهیدان ستاره‌های درخشان عالم بشریت و اعتلای آن هستند؛ البته در چنین جلسه‌ای شایسته بود کسانی از شهیدان سخن بگویند که از جنس آنها و در راه آنها شیرینی حلاوتی که شهیدان کشیدند را کشیده باشد.

رئیس جمهور با طرح این سوال که شهیدان چرا ماندگار شدند تصریح کرد: موضوع اصلی آفرینش، انسان است خداوند استعداد‌های بی‌نهایتی را در وجود انسان قرار داده و همه اسماء و صفات الهی در وجود انسان قرار دارد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را در خاک آفریده اما نمی‌خواهد که در خاک باقی بماند یادآور شد: خداوند می‌خواهد انسان با تلاش خود و هدایت اولیا و انبیا به قله‌های کمال دست یافته و آینه تمام نمای خداوند باشد.

احمدی نژاد بر همین اساس به ارزش انسان اشاره کرد که بالاتر از آن ارزشی وجود ندارد و گفت: انسان باید به جایی برسد که تمام صفات و اسماء الهی در او متجلی شود. اما باید دید که راه رسیدن به آن کدام است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آرزوی بشریت در تمام طول تاریخ رسیدن به نقطه کمال و تجلی صفات خداوند در خود بوده است، افزود: دو راه برای رسیدن به کمال انسانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولین راه عشق است و خداوند همه عالم را بر اساس لطف، رحمت و محبت آفریده است، اظهار داشت: عشق رمز شکوفایی حرکت انسان است و خداوند حتی به دشمنان خود نیز روزی و فرصت می‌دهد.

احمدی‌نژاد بر همین اساس به یکی از دشمن‌ترین دشمنان یعنی فرعون اشاره و اضافه کرد: اما خداوند برای هدایت فرعون نیز سرمایه‌گذاری بسیاری کرد و یکی از بهترین بندگانش یعنی حضرت موسی (ع) را برای هدایت وی فرستاد و هر چند که هیچ پیامبری به میزان پیامبر اسلام (ص) آزار و اذیت نشد، حضرت موسی (ع) هم سختی‌های بسیاری کشید.

رئیس ‌جمهور ادامه داد: انسان یعنی عشق به انسانیت و ارزش‌ها هر مقدار که دل انسان از عشق به ارزش‌ها خالی شود به جای آن کینه به وجود می‌آید و انسان را از انسانیت دور خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود عامل دوم را ایثار دانست که برآمده از عشق است و اظهار داشت: اگر ایثار نباشد هیچ ارزشی ماندگار نیست و هیچ کمال و تعالی روی نمی‌دهد. از این رو ایثار رمز کمال انسان است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه هر اتفاق مهمی در تاریخ بشر حاصل ایثار است، تصریح کرد: ایثار، از خود گذشتن، به خدا پیوستن و قرار دادن تمام امکانات و موجودیت خود در خدمت دیگران است.

رئیس جمهور بر همین اساس به دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: آیا در دفاع مقدس اسلحه و بمب و تانک کار کرد نه اینها کار نکرد چراکه دشمنان ما پیشرفته‌تر و پرحجم‌تر بودند از این رو آنچه موجب پیروزی ما شد ایثار بود.

وی با بیان اینکه ایثار و عشق دو روی یک سکه هستند افزود: شهدا تجلی عشق و ایثارند و باید پرسید چگونه تا این حد بالا رفته‌اند و امروز وقتی ما به شهادت نگاه می‌کنیم باید سرمان را رو به آسمان گرفته و به دورترین دوردست‌ها نگاه کنیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه وقتی از شهدا صحبت می‌کنیم همه زیبایی‌ها در ذهن ما تجلی می‌شود گفت: راه رسیدن شهدا به این مقام را خداوند متعال معرفی کرده و شهدا نیز در همان راه حرکت کردند؛ پیامبر اسلام، اهل بیت و ائمه طاهرین راه رسیدن به این قله هستند، خط امامت و ولایت راه رسیدن به قله‌هاست که دارای استدلال نقلی و عقلی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر زیبایی در عالم به واسطه امام شکل می‌گیرد افزود: ارزش‌های الهی و انسانی که در انسان متجلی می‌شود به واسطه وجود امام است.

وی با بیان اینکه شهدا به این دلیل تجلی عشق و ایثار شدند که متصل به امامان هستند اظهار داشت: شهید سپهبد صیاد شیرازی حتی در جلسات خصوصی نیز سخن خود را با دعای بِسمِ اللهِ الرَحمْنِ الرَحیمِ اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ ... آغاز می‌کرد.

احمدی نژاد بر همین اساس همه ذکر و یاد و موجودیت شهدا را از امام و اهل بیت دانست و یادآور شد: غیر از این راه محال است که کسی به مرحله شهادت برسد. البته ممکن است کسی ایمان داشته باشد اما در بیانش بروز ندهد و در قلبش تجلی شود از این رو وصیت‌نامه‌های شهدا مالامال از ولایت و امامت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر کس در راه خدا آماده شهادت باشد در هر لحظه شهید است، اظهار داشت: آیا مقام امام بالاتر است یا شهیدان حتما مقام امام بالاتر است؛ چراکه هر لحظه آماده ایثار و شهادت بود و می‌فرمود: تا ظلم هست ما هستیم ما یار مستضفعان جهانیم و تا زمانی که استکبار باشد سینه به سینه ایستاده‌ایم.

وی در پایان به حادثه کربلا اشاره کرد و آن را بالاترین جلوه عشق و ایثار دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد