هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

آرامش انتخاباتی؛ ضرورت انتخابات نهم

با شدت گرفتن موج استعفای برخی مسئولین کشوری و لشگری برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم، بحث‌ها در حاشیه‌ی انتخابات داغتر شده است. هرچند انتخابات مجلس نهم از اسفند سال گذشته و با سخنان سخنگوی شورای نگهبان کلید خورد اما قطار انتخابات نهم موقعی سرعت گرفت که در اواخر فروردین ماه وزیر کشور، دوازدهم اسفند 90 را تاریخ برگزاری انتخابات اعلام کرد.

هدف از نگارش این یادداشت، بررسی اجمالی مهمترین خواسته‌ی مردم از کاندیداها و برگزارکنندگان انتخابات یعنی «آرامش انتخاباتی» است

در کل جریان انتخابات در کشور ما دو نتیجه در پی دارد:

1.       رفراندومی بودن انتخابات و تایید نظام

2.       ظهور نخبگان و سیاسیون با عنوان کاندیدا و کسب آراء بالا و ورود به عرصه‌ی رسمی سیاسی.

ظهور کاندیداها و نخبگان سیاسی در عرصه‌ی انتخابات همواره با بحث‌هایی همراه بوده و هست که نه تنها باعث از بین رفتن فضای پاک انتخاباتی نمی‌شود، بلکه عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی را برای انجام عملیات و مانورهای سیاسی بهتر می‌کند.

پرهیز از انحرافات اخلاقی و سیاسی توسط کاندیداهای مطرح و نخبه و رقابت سالم از جمله نکات قابل توجه برای کاندیداها می‌باشد. کینه و کدورت‌های قدیمی و استفاده‌ی ابزاری از انتخابات جهت انتقام‌جویی توسط کاندیداهای محترم، نه تنها باعث محبوب شدن چهره‌ی آنان نزد مردم و افزایش آراء آنان نمی‌شود بلکه باعث ایجاد چند دستگی و بروز اختلافات بنیادین میان اکثر اقشار جامعه و اکثر سیاسیون خواهد بود.

تخریب و فضاسازی منفی علیه دیگر کاندیداها در این دوره از انتخابات دارای حساسیت بسیار بالایی است زیرا شعله‌های اغتشاشات دو سال پیش به طور کامل خاموش نشده و عمل اشتباه هر یک از کاندیداهای محترم به منزله‌ی دامن زدن بر این آتش نیمه خاموش می‌باشد و هرکس عمل اشتباهی مرتکب شود می‌بایست بالطبع منتظر عواقب آن نیز باشد. بی‌شک کاندیداهایی موفق خواهند بود که خود را اسیر بازی‌های سایه‌ای برخی عوامل ننمایند.

باید توجه داشت؛ تجارت انتخاباتی و خرید آرای مناطق محروم و قشر ضعیف کشور امری مذموم است که از سوی مردم تحریم خواهد شد و سخنرانی‌های غیرواقع و خرج‌های کلان تبلیغاتی کاندیداها بیانگر اهداف شوم آنان در رسیدن به مجلس می‌باشد.

امیدوار هستیم در این دوره از انتخابات افرادی وارد مجلس نهم شوند که اولا فعال، مبتکر و نخبه باشند و ثانیا رنج و درد کشیده باشند تا بتوانند درد و رنج ملت را درک نمایند.

منبع:http://arzil000.blogfa.com/post-76.aspx

نظرات 1 + ارسال نظر
س حاج سید حسن زمانی سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:22 ق.ظ http://بیجار غدیر

با سلام و با تبریک سال نو برای نماینده محبوب گروس سید محمد بیا تیان آرزوی طول عمر با عزت از خدا وند سبحان برای شما خواستارم موفق وسر بلند باشید. انشا الله. بیجار آل کبود غدیر 1/1/1390 ساعت 020

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد