هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

ارزش امنیتی انتخابات مجلس برای بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‏الله خامنه‏ای در شهریورماه 1390، در تبیین انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند:

«انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودی یک حادثه چالش‏برانگیز است...، مراقب باشید که این چالش، به امنیت کشور صدمه نزند.»

چنانچه چالش را موقعیتی بدانیم که قابلیت تبدیل به فرصت و تهدید امنیتی را به یکسان دارد، آنگاه باید به این پرسش کلیدی پاسخ دهیم که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای کدام ویژگی‏ها و ظرفیت‏های چالش‏برانگیز است که برای بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب و معاند داخل و خارج کشور، ارزش امنیتی دارد و می‏تواند از سوی آنها برای صدمه‏زدن به امنیت کشور موضوع برنامه‏ریزی و بهره‏برداری قرار گیرد؟ در پاسخ، این ویژگی‏ها را می‏توان به چهار مورد تقسیم کرد:

اول آنکه، حساسیت این دوره انتخابات از آن‏روست که نخستین انتخاباتی است که پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و فتنه پس از آن برگزار می‏شود و از این‏ رو، می‏تواند به آزمونی فیصله‏بخش برای جمهوری اسلامی و دشمنان آن تبدیل شود که آیا برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی همچنان می‏تواند محمل و ظرفیتی برای فتنه‏گری و فتنه‏انگیزی باشد و یا این انتخابات، فرصتی است برای زدودن و پاک‏کردن آثار باقی‏مانده از جریان فتنه؟

دوم آنکه، بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب داخلی و خارجی، تصور می‏کنند که ممکن است پس از این انتخابات، سناریوی تبدیل نظام ریاستی به نظام پارلمانی از سوی جمهوری اسلامی و نهادهای تصمیم‏گیر آن، عملیاتی شود. در این صورت، به احتمال بسیار، مجلس نهم، مجلسی خواهد بود که انتخاب‏کننده‌ی رئیس قوه مجریه بعدی است. بنابراین، انتخابات این دوره از مجلس، اهمیتی استراتژیک و دوچندان پیدا می‏کند، زیرا انتخاباتی است که به دو قوه حکومت شکل خواهد داد، نه صرفاً یک قوه. این اهمیت مضاعف، واجد نوعی بار و ارزش امنیتی خاص است، زیرا می‏تواند مناقشات و اختلافات جریان‏های سیاسی رقیب در انتخابات را افزایش دهد و فرصتی برای دشمنان به منظور صدمه‏زدن به امنیت جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

سوم آنکه، به ‎زعم بیگانگان و جریان‏های ضد انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در مناسبات با نظام بین‏الملل، در شرایطی است که خود را برای نوعی رویارویی نهایی با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‏المللی آماده می‏کند و برای این رویارویی نیازمند مجلسی منسجم و همسو با مقام عظمای ولایت، از نظر فکری، گفتمانی و عملی است و به هر میزان این انطباق و هم‏سویی کم‏رنگ‏تر شود، در نهایت، به منزله نوعی فرصت امنیتی برای بیگانگان و دشمنان انقلاب خواهد بود.

چهارم آنکه، مجلس نهم، حتی اگر انتخاب‏کننده رئیس بعدی قوه مجریه نباشد، اولاً باید کارکرد مهار‏کنندگی حلقه‌ی نفوذ‏ی در دولت را بر عهده گیرد و این جریان را تا پایان عمر دولت دهم کنترل کند و همچنین باید بر کار دولتی نظارت کند که وظیفه‌ی برگزاری انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری را به بر عهده خواهد داشت.

بنابراین، به هر میزان که جریان‏های نفوذی و فتنه در انتخابات دستاورد بیشتری داشته باشند و به مجلس نفوذ کنند، فرصت دشمنان جمهوری اسلامی برای بهره‏گیری از چالش انتخاباتی و صدمه‏زدن به امنیت کشور، افزایش خواهد یافت و خواهند توانست بازیگری بیشتری در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.


منبع :http://rajanews.com/detail.asp?id=117680

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد