هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

صنعت در استان کردستان از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است

صنعت در استان کردستان از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است

نماینده  شهرستانهای بیجار وحسن آباد یاسوکند درمجلس شورای اسلامی درهمایش روز ملی صنعت ومعدن با بیان این مطلب گفت :امروز صنعت در استان کردستان مورد بی مهری قرار گرفته است.

بیاتیان افزود:طرح هدفمندی یارانه ها باید به طور کامل به اجرا درآمده وسهم تولید  از آن پرداخت شود..

وی با بیان اینکه 30 درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به بخش تولید پرداخت می‌شد؛ از این عدم تحقق گلایه کرد و گفت: تحریم‌ها توان فلج ساختن ما را ندارند، مشروط به آنکه ما نیز هماهنگ حرکت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، وجود ناهماهنگی در برخی بخش‌های دولت با صنعت و تولید را منجر به بروز مشکل در این دو بخش دانست و گفت: برای وضعیت کنونی، صاحب‌نظران دلایل مختلفی را ذکر می‌کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، سوء مدیریت در بخش اقتصادی و رشد نقدینگی و تورم، عدم شفافیت در فضای اقتصادی و کسب و کار، افزایش فشار ناشی از تحریم‌ها به دلیل تأثیرات روانی آن، اتخاذ سیاست‌های عوام‌پسند و ضعیف‌شدن سرمایه اجتماعی را مهم‌ترین عوامل بروز مشکلات از دیدگاه صاحب‌نظران اقتصادی عنوان کرد.

بیاتیان، شاهد مدعای خود را مشکلات صنایع خودروسازی ذکر کرد و گفت: این صنعت به علت عدم دریافت سهم خود از قانون هدفمندی یارانه‌ها در حال رکود و ورشکستگی است و مقصر آن نه تحریم‌ها که خود ما هستیم.

وی با تأکید بر وجود محیط سرمایه‌گذاری نامطمئن و کاهش امنیت در سرمایه‌گذاری، از صنعت به عنوان مستأجر بانک‌ها یاد کرد و افزود: بانک‌ها به جای تشویق سرمایه‌گذاران نزول‌خوار شده‌اند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره  به پیگیری طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر چه اجرای این طرح سالانه 10 هزار و 352 میلیارد تومان بار مالی به همراه دارد، اما توان نجات صنعت و تولید را دارا است.

بیاتیان، کاهش مالیات‌ها از 25 به 15 درصد، کاهش حق بیمه کارفرما از 25 به 6 درصد، افزایش سرمایه بانک‌های تخصصی از محل وجوه هزینه شده، امکان تأخیر در پرداخت حقوق ورودی تا یک سال، تعلیق بدهی بانکی مالیاتی و تأمین اجتماعی به مدت 3 سال را برخی از موارد مطرح در این طرح نام برد.

وی با اشاره به رونق تولید ملی در کوتاه مدت در صورت اجرای این طرح اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به بخش تولید تأکید می‌کنند پس باید همگی در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

نماینده بیجار در پایان با اشاره به نیاز کردستان به توجه جدی‌تر از سوی دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: امروز کردستان از قلب پایتخت امن‌تر و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد