هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

از فعالان بخش صنعت ، معدن و اصناف در همایشی در استانداری کردستان تجلیل شد.

از فعالان بخش صنعت ، معدن و اصناف در همایشی در استانداری کردستان تجلیل شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ تولید ،کارو تلاش در جامعه گفت:اشتغال و رفاه جامعه در گرو توجه به این مقوله امکان پذیر است.

حجت السلام والمسلمین حسینی شاهرودی صرفه جویی و درست مصرف کردن را گامی در راستای ارتقاءتولید عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیتهای تولیدی مناسب در استان باید مسئولان  در فرهنگ سازی این مقوله ونیز حل مشکلات فراروی صنعت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون صنایع و امور اقتصادی وزارت صنعت ،معدن و تجارت هم در این مراسم با اشاره به پاره ای مشکلات فراروی تولیدات ، صنایع و معادن کشور گفت:مسئولان باید برای رفع این مشکلات با همت مضاعف دست به کار شوند.

صالحی نیا گفت:تفویض اختیار به ستادهای تسهیل استانی  برای  رصدو پایش مشکلات واحدهای تولیدی گامی در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد مشکلات در ستادهای تسهیل  تامین نقدینگی برای صیانت از تولید بوده است  گفت:تدوین طرح حمایت از تولید و نیز افزایش 2و نیم برابری نقدینگی نسبت به سنوات گذشته از مواردی است که پیگیری شده است.

صالحی نیا با تاکید بر همکاری کارگروههای اقتصادی استانی با نمایندگان مجلس ، بخش های صنعت و معدن نسبت به معرفی طرحهاو دریافت تسهیلات گفت: تاکنون 89 واحد تولیدی را در کردستان برای جذب 50 میلیارد تومان تسهیلات از محل 10 درصد صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری به بانکهای عامل معرفی شده است.

وی افزود:185طرح نیز که پیشرفت فیزیکی انها بین 5تا 95 درصد است از جمله طرحهایی است که برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند.

استاندار کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه ظرفیتهاو پتانیسل های خوبی برای تولید در بخشهای صنعت و معدن و تجارت در این استان فراهم است و کردستانیها در این راستا گامهای مثبتی برداشته اند گفت:از مسئولان کشوری درخواست میکنیم در جهت رفع تنگناها و مشکلات فراروی این واحد ها که شامل در اختیار گذاشتن اعتبارات و مجوزهای مربوطه است اهتمام ویژه داشته باشند .

شهبازی گفت:دغدغه اشتغال ،سرمایه گذاری و پیگیری مصوبات درکردستان تنها با مساعدت مسئولان کشوری مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بیجار و حسن آباد یاسوکند در مجلس شورای اسلامی  هم در این مراسم  با اشاره به حضور گسترده مردم در خلق حماسه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان حماسه سیاسی گفت ما کردستانیها و مسئولان باید با بهره گیری از ظرفیتهای مناسب تولیدی در این استان در خلق حماسه اقتصادی نیز پیش قدم باشیم

بیاتیان با اشاره به اینکه امروز صنعت در کردستان نیازمند حمایت است گفت با حمایتهای دولتی و هماهنگی در بخش صنعت و معدن ما نیز خواهیم توانست در جذب سرمایه گذاریها موفق باشیم

اسراری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کردستان هم با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی معادن در کردستان و نیز واگذاری بخشی از امور سازمان صنعت معدن و تجارت به خانه صنعت و معدن اظهار امیدواری کرد علی الرغم مشکلات فراروبا این تغییر و تحولات  شاهد توسعه هر چه بیشتر استان در آینده ای نزدیک باشیم

در این مراسم نمایندگان خانه صنعت و معدن ، اصناف و مجامع امور صنفی و نماینده معادن کردستان هم در سخنان جداگانه ای بر رفع مشکلات مربوطه برای بهبود وضعیت تولید در این استان تاکید کردند.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد