هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

پاسداشتی بر حضور

این روزها آرام آرام تب و تاب انتخابات فروکش می کند و صاحب جدید کرسی سبز بیجاری ها  در مجلس، تبدیل به نماد حق خواهی و انتظاراتی می شود که به قامت بلند بام ایران، خاک خورده و سال خورده شده اند.  

نمی دانم چرا این واژه "فهیم و صبور" که در بیانیه های مهندس هم به وفور دیده می شود و در شأن مردم دیارمان بکار می رود، اینقدر به دلم می نشیند! احساس می کنم بار معنایی  و منزلت خاصی در آن نهفته است.  

آری، مردم این منطقه فهیم اند چون با کسی عقد اخوت نبسته و تعصب قبیله ای کورکورانه نیز ندارند، صبورند چون در تمام این سی و اندی سال که مورد بی مهری خواب زدگان قرار گرفته اند، صبر پیشه کرده و برای نظام مشکل ساز نشده اند. این دو واژه ی به ظاهر ساده، پیامی روشن با خود دارد و آن این است، که این مردم با درک و شناخت و بدور از هیجانات کاذب به منتخب خود اعتماد می کنند و تا موعد معین، صبر کرده و به او مهلت می دهند، بنابراین خود آقای مهندس بیاتیان نیز، واقفند که این، قاعده ی بازی سیاسی و اجتماعی بیجاری هاست و فریب حرف و شعار کسی را نمی خورند.  

بیانیه جشن پیروزی مهندس بیاتیان، پیام های روشن و آشکاری با خود داشت و آن عزم جدی ایشان برای کار و تلاش و دوری از التهاب آفرینی و حاشیه سازی بود. بسیاری از مدیران ِ نگران (به ویژه شخص فرماندار که خود دلیلش را بهتر می داند!!!) به آرامش نسبی رسیدند و همگان دیدند که یک جوان روشنفکر و در عین حال آزموده، قصد دارد به دور از تنگ نظری ها، تمام توانش را صرف مردمش نماید. 

حال که این پیام واضح و آشکار از طرف ایشان صادر شده است، بیایید فارغ از هر تفکر و عقیده ای و اینکه به چه کسی رأی داده ایم، به جای آنکه در کمین نشسته و منتظر فرصتی باشیم تا از ایشان گله گذاری نماییم، هم دل و همداستان شده و برای بالندگی بیجار گروس عزیز، دست مهر و دوستی به هم بدهیم.  

و در پایان، سخنی با مهندس عزیز و دوست داشتنی: 

صحن واقعی مجلس تو، دلهای مردمی است که قلبشان را در گرو مهرت گذارده اند و بر فراز دستهایشان تو را بالا برده اند؛ مبادا لحظه ای و کمتر از لحظه ای از یادشان و پی گیری حقوقشان غافل باشی؛ مبادا مثل بعضی ها، به جای آنکه وکیل الملة باشی، وکیل الدولة شوی که دولت و حاکمیت طرفدار و هواخواه فراوان دارد، رأی و نظری که معتقدی به صلاح مردم است را با هیچ چیز عوض نکن و در همه حال خیرخواه تک تک این مردم مظلوم و به قول خودت "فهیم و صبور" باش، همانگونه که پدر شهیدت بود و تو نیز هستی. 

دعای خیر همه ی ما بدرقه راهت سید انقلابی عزیز.

 

یا حق 

کسری

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ق.ظ

ای ول دارید به مولا
پاینده باشید دوستان
این قلمتون یه جورایی خیلی خاصه اصلن آدمو می گیره
اصولن حرف های راست و از دل برآمده همینجوریه

یا حق

ممنونم موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد