هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان: مجلس دلایل اجرای ناقص قانون نظارت بر کیفیت خودروها را بررسی می‌کند



عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه قانون نظارت بر کیفیت خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی و دولت به طور کامل اجرا نمی‌شود، مجلس قصد دارد دلایل آن را پیگیری و بررسی کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ سید محمد بیاتیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد نسبت به اجرای ناقص قانون نظارت بر کیفیت تولید خودروها گفت: این قانون در مجلس هشتم به تصویب رسیده که براساس آن شرکت‌های خودروسازی موظف شده‌اند اقدامات لازم را در جهت ارتقای سطح کیفی خودروهای تولیدی انجام دهند، اما تاکنون اقدامات اساسی در این زمینه انجام نشده است.


وی در ادامه‌ با تاکید بر اینکه قانون نظارت بر کیفیت خودروها به درستی اجرا نشده است، افزود: قانون نظارت بر کیفیت تولید خوردوها به صورت ناقص اجرا شده که این موضوع ضعفی است که باید برطرف شود تا در آینده شاهد آلودگی در کلان شهرها نباشیم.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه بنزین مورد استفاده داخل نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست، ادامه داد: ۲۰ درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت در تهران، بنزین با استاندارهای روز دنیا عرضه می‌کنند که این مسئله نیز از عوامل تاثیرگذار بر آلودگی هوای کلان شهرها است که در راستای ارتقای سطح کیفیت تولیدات خودروهای داخلی باید مدنظر قرار گیرد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیاتیان در ادامه با اشاره به برنامه‌‌های آینده این کمیسیون در جهت ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی کارخانه‌های خودروسازی، خاطرنشان کرد: در کمیسیون صنایع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که موضوع ارتقای سطح کیفی خودروهای ساخت داخل را بررسی کنیم که این کار پس از تعطیلات مجلس در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است

بیاتیان: روحانی از ظرفیت جوانان درکابینه استفاده کند





نماینده مردم بیجار در مجلس،گفت:دولت گرچه شعار استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان را نداد اما باید به آن عمل کند و استفاده از نسل سوم و چهارم انقلاب یک سرمایه گذاری در بحث مدیریتی کشور است.
به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص اولویت های دولت آینده گفت: اگر بخواهیم حماسه اقتصادی رقم بزنیم باید فکری برای کسب و کار داشته باشیم و سرمایه هایی که به صورت کاذب در بازار سکه و طلا خودرو و بعضا برای ملتهب کردن قیمت های مسکن وارد این بازارها شده است را مدیریت کنیم.

وی اظهار داشت: البته افزایش قیمت در این بازارها کم کم در حال ته نشین شدن است و باید این سرمایه ها به درستی به سمت فضای کسب و کار و تولید سوق داده شود تا رونق اقتصادی در کشور بوجود آید.

عضو کمیسیون صنایع با بیان این که دولت آینده باید از مدیران پاک دست توانمند بدون حاشیه و از کسانی که اهل فتنه نبودند و هیچ حاشیه ای مترتب آن ها نیست استفاده کند، گفت: دولت باید به نکته مهمی که شعارش را نداد یعنی استفاده از جوان ها و نخبگان جامعه در کابینه عمل کند.

به گزارش فارس،نماینده مردم بیجار در ادامه افزود: استفاده از جوانان و نخبگان به خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب می تواند یک سرمایه  گذاری در بحث مدیریتی کشور باشد

مهندس بیاتیان: افزایش سرمایه‌گذاری به کام تولیدو صنعت شیرین نبود

بیاتیان با تایید افزایش سرمایه‌گذاری در دولت‌های نهم و دهم در بخش صنعت و معدن:





عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش های صنعت و معدن در دولت های نهم و دهم افزایش یافته است، گفت: اما به دلیل سیاست ها و جهت گیری های غلط در بخش صنعت و تولید عملا شیرینی این سرمایه گذاری را در فضای تولید و رونق اقتصادی مشاهده نکرده ایم.

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش 6 برابری سرمایه گذاری در دولت های نهم و دهم نسبت به دولت های قبل از آن تصریح کرد: در افزایش سرمایه گذاری در این دوره شکی نیست اما به دلیل سیاست ها و جهت گیری‌های غلط در بخش صنعت و تولید عملا شیرینی این سرمایه گذاری را در فضای تولید و رونق اقتصادی مشاهده نکرده ایم.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: شاید اصلی ترین دلیل آن اجرای ناقص هدفمندی و در کنار آن تحریم ها بود که در سال گذشته علیه صنعت  کشور اعمال شد و طی روزهای آینده نیز شدید تر خواهد شد.


وی با تایید افزایش سرمایه گذاری در دولت نهم و دهم اضافه کرد: اما میزان تولید کشور با این حجم سرمایه گذاری قابل قبول نیست و سیاست‌گذاری های کشور، چگونگی نگاه به صنعت در استان‌های مختلف غلط بوده است.


این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه سیاستگذاری‌ها در بخش صنعت بر اساس تولیدات بومی نبوده است، ادامه داد: شاید یکی از دلایل رکود در بخش صنعت این بوده که یک سیاست مدون در این زمینه نداشته ایم.


بیاتیان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و معدن تا پایان سال جاری که روز گذشته از سوی فرزین در مراسم روز صنعت و معدن مطرح شد، ادامه داد: در حال حاضر پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی که حدود ۵۳ میلیارد دلار موجودی این صندوق است به بخش صنعت و معدن آغاز شده است.


وی افزود: اگر سیاست های اتخاذ شده در بخش صنعت و معدن مانند گذشته باشد و سیاسیون برای صنعت تصمیم گیری کنند نباید به اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان به بخش های صنعت و معدن خوش بین باشیم اما اگر متخصصان امر با سیاستگذاری صحیح این اعتبار را اختصاص دهند می توان به پرداخت این اعتبار امیدوار بود.


این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: امیدواریم این اعتبارات بتواند در راستای سیاستی که مد نظر مجلس است و فضای تولید و صنعت ما نیاز دارد، به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان درباره میزان تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن از محل صندوق نوسعه ملی خاطرنشان کرد: این میزان می تواند در حد درمان مقطعی برای بخش صنعت موثر باشد، به دلیل اینکه فضای تولید  بسیار بیش از این میزان نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد.

نماینده بیجار:روابط دولت یازدهم و مجلس نهم تقویت خواهد شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تقویت روابط دولت جدید و مجلس ابراز امیدواری کرد و گفت: معتقدم دولت یازدهم و مجلس نهم رابطه خوبی خواهند داشت.
سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از تقویت رابطه آینده دولت جدید و مجلس ابراز امیدواری کرد و گفت: معتقدم دولت یازدهم و مجلس نهم رابطه خوبی خواهند داشت.

وی افزود: دولت جدید و مجلس مصمم هستند تا با همکاری یکدیگر مشکلات فعلی کشور از جمله مشکلات اقتصادی را حل کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: اعضای این کمیسیون نیز در حوزه صنعت و معدن آمادگی دارند با دولت جدید همکاری کنند.

بیاتیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تقویت روابط قوه مقننه و مجریه مشکلات کشور هر چه سریعتر برطرف شود.

بیاتیان:دولت "تدبیر و امید" به حوزه تولید و صنعت توجه ویژه ای داشته باشد


عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم اهتمام ویژه دولت یازدهم به حوزه صنعت و تولید کشور تاکید کرد.
سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران بر لزوم توجه ویژه دولت یازدهم به حوزه صنعت و تولید کشور گفت: دولت یازدهم باید بیش از دولتهای گذشته به حوزه صنعت و تولید کشور توجه و آن را احیا کند.
 
وی ادامه داد: از آنجا که حوزه تولید و صنعت حوزه ای اشتغالزاست و امروز یکی از مشکلات عمده جامعه ما نیز بیکاری است، لذا دولت یازدهم با "تدبیر و امید" باید به این حوزه ها توجه کرده و به رونق تولید و نهایتا اشتغالزایی در کشور کمک کند.
 
بیاتیان در خاتمه ابراز امیدواری کرد که حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم، بتواند با تکیه بر تدبیر و مشی اعتدلاگرایی اش قفل های حوزه صنعت  کشور را باز کرده و تولید را در کشور رونق ببخشد

آغاز عملیات احداث 40 واحد مسکونی در روستای قراکند بخش کرانی بیجار

آغاز عملیات احداث 40 واحد مسکونی در روستای قراکند بخش کرانی  بیجار

آغاز عملیات احداث 40 واحد مسکونی در روستای قراکند بخش کرانی  بیجار

آغاز عملیات احداث 40 واحد مسکونی در روستای قراکند بخش کرانی  بیجار

در گرامیداشت اعیاد شعبانیه ، عملیات احداث 40 واحد مسکونی در روستای قراکند بخش کرانی  بیجار آغاز شد .

برای ساخت این واحد های مسکونی بیش از 20 میلیارد ریال  ازدرآمد معادن قراکند  هزینه خواهد شد

مرحله اول این طرح بهمن ماه امسال افتتاح خواهد شد

بیاتیان نماینده مردم  بیجار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم  با تاکید بر نوسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی گفت : احداث این واحدهای مسکونی در راستای بهره مندی روستائیان اطراف این معادن از درآمدهای این نعمات خدادای منطقه است .

در این مراسم کریمی فرماندار بیجار هم به معادن غنی سنگ آهن در بخش کرانی شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت  : باید درآمدهای این معادن  درجهت طرحهای عام المنفعه در روستاهای اطراف این معادن هزینه شود.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان با حضور در گلزار شهدای روستای قراکند ، یاد و خاطره 2 شهید والامقام این روستا را گرامی داشتند .


بیاتیان: راه تعدیل قیمت‌ها در بازار خودرو خصوصی‌سازی در حوزه تولید است



عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وضعیت تولید خودرو در کشور به گونه‌ای است که باید برای برون رفت از مشکلات و تعدیل قیمت‌ها در بازار، باید زمینه بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ سید محمد بیاتیان با اشاره به جلسات متعدد این کمیسیون با خودروسازان جهت برقراری ثبات در بازار خودور، گفت: برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی باید صنعت خودروسازی کشور خصوصی شود.


وی ادامه‌داد: در فضای رقابتی خودروسازان ملزم به ارتقای کیفیت می شوند که در کنار آن باید زمینه رقابت را نیز برای بخش خصوصی در داخل و بین شرکت‌‌های خودروسازی فراهم کنیم.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس در ادامه اظهارداشت: نظارت دقیق سازمان‌های نظارتی نظیر سازمان استاندارد و نیز پلیس راهور و همین‌طور تأکید این سازمان‌ها بر اجرای حداقل استانداردهای داخلی می‌تواند بصورت نسبی در ارتقای کیفیت محصولات تأثیرگذار باشد.


بیاتیان افزود: صنعت خودروی کشور به لحاظ ایجاد اشتغال سومین صنعت بزرگ محسوب می‌شود، به طوری که تحریم‌ها نیز اثر مستقیم بر این صنعت گذاشته است. لذا باید دولت در شرایط فعلی جهت حفظ و ایجاد اشتغال به این صنعت کمک کند تا بتوانیم تیراژ تولید را بالا برده و به بازارهای آسیایی وآفریقایی نیز توجه جدی داشته باشیم.


وی در ادامه با اشاره به افزایش مجدد قیمت خودرو و تشریح مشکلات و راهکارهای بهبود شرایط فعلی این صنعت، گفت: شورای رقابت یک شورای سیاست گذاری است و نه شورای قیمت‌گذاری. با توجه به اینکه این شورا باید در سیاست‌های مختلف بازار اثر گذار باشد، این شورا به تنهایی وارد بحث اجرا می‌شود و از آنجا که ابزار اجرا در اختیار این شورا قرار ندارد، در عمل شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم که این روند باید اصلاح شود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان‌کرد: دولت باید با حمایت منطقی از صنعت خودرو و با برنامه ریزی و راهکارهای کارشناسی قدرت خرید مردم را افزایش دهد تا بتوان از تحریم ها عبور و آن را به فرصت تبدیل کرد

بیاتیان تاکید کرد: توقف شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت/ این‌بار خودروساران طعم ضررو زیان را بچشند



عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، با یادآوری اینکه دو شرکت خودروساز مکلف به رعایت قانون در تولید خودروهای استانداردهای باکیفیت هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید دو غول خودروساز کشور را وادار به اجرای استاندار یورو ۴ کنند.

سید‌محمد بیاتیان در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دو شرکت خودروساز مکلف به رعایت قانون هستند، افزود: به دلیل اینکه دو غول خودروساز در کشور به صورت انحصاری این صنعت را در اختیار دارند در بسیاری از مواقع همین مسئله باعث می‌شود تا رای و نظر خود را بتوانند به راحتی به کرسی بنشانند.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد و یاسوکند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی، سازمان حفاظت از محیط زیست و راهنمایی ورانندگی باید یک بار برای همیشه شدت عمل به خرج داده و این مسئله را حل و رفع کنند.

بیاتیان با بیان اینکه مطمئناً اگر در برابر رفتار قانون‌گریزانه این دو شرکت خودروساز مقاومت نشود، تا پایان سال نیز شاهد تولید خودرو‌های متناسب با استاندار یورو ۴ نخواهیم بود، ادامه داد: باید در یک بازه زمانی فرصت را از این شرکت‌ها گرفت و تولیداتشان از ورود به بازار و همچنین شماره‌گذاری منع کرد تا این دو شرکت ناچار شوند به قانون تمکین کنند.

وی با یادآوری اینکه شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی توانایی تامین نیاز سوخت یورو ۴ خودروهای استاندار را دارد، گفت: مسئله فقدان سوخت یورو ۴ برای خودروهای تولیدی متناسب با این استاندارد از سوی خودروسازان در واقع تنها یک بهانه برای اجرای نکردن قانون است زیرا به هیچ وجه مشکل سوخت یورو ۴ در کشور نداریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده تا یک بار برای همیشه ضرر و زیانی را که این دو شرکت خودروساز به مردم، محیط زیست و آب‌و هوا وارد کردند با اعمال ضرر به خودشان مرتفع شود

بیاتیان: تحقیق تفحص‌های مجلس به بهانه پایان عمر دولت لغو نمی شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت:انصراف دادن از تحقیق و تفحص ها به خاطر پایان عمر دولت یک بهانه است و اگر بخواهیم نگاه سیاسی داشته باشیم این موضوع بهانه خوبی می شود.
به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در خصوص انصراف برخی نمایندگان از تحقیق و تفحص از وزارتخانه ها و سازمان های مختلف به بهانه پایان عمر دولت دهم اظهار داشت: بنده این دیدگاه را که تحقیق و تفحص را باید از افراد و مدیران انجام داد قبول ندارم. بلکه تحقیق و تفحص معمولا از یک مجموعه انجام می شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: آنچه در قانون پیش بینی شده و نمایندگان نیز مد نظرشان است این است که با انجام تحقیق و تفحص ایرادات و مشکلات از لحاظ مدیریتی ساختاری و سیستمی از مجموعه ها برطرف شود و اگر افرادی نیز در به وجود آمدن این مشکلات مقصر شناخته می شوند طبق قانون با آن ها برخورد شود.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی با بیان این که اگر این طور فکر کنیم که با تغییر مدیران باید از تحقیق و تفحص هم منصرف شویم دیگر نباید به سراغ تحقیق و تفحص رفت گفت: هدف ما از تحقیق و تفحص جنگیدن با یک فرد نیست بلکه برای رفع ایرادات از یک سیستم این کار انجام می شود تا ادامه راه و تعامل بیشتر با سایر قوا بهتر انجام گیرد.

بیاتیان خاطر نشان کرد: انصراف دادن از تحقیق و تفحص ها به خاطر پایان عمر دولت یک بهانه است و اگر بخواهیم نگاه سیاسی داشته باشیم این موضوع بهانه خوبی می شود.

وی در پایان افزود: با تحقیق و تفحص و رفع ایرادات از مجموعه های مختلف می توان به دولت بعد کمک کرد تا ادامه مسیر را با مشکلات کمتری طی کند.

به گزارش مهر ، بیش از ۱۰ طرح تحقیق و تفحص از دستگاه های اجرایی مختلف در مجلس مطرح است. در روزهای اخیر یکی از تحقیق و تفحص ها که قرار بود از معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهور انجام شود به توصیه رئیس مجلس لغو شده ا ست.

بیاتیان مطرح کرد بررسی طرح حمایت از تولید ملی پس از تعطیلات تابستانی بهارستان



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح حمایت از تولید ملی در نوبت صحن علنی مجلس قراردارد، گفت: با توجه به اینکه طرح فوق به صورت عادی در دستورکار صحن قرار گرفته، به احتمال زیاد نمایندگان پس از تعطیلات تابستانی مجلس با جمع‌آوری امضاء درخواست بررسی خارج از نوبت این طرح را در صحن دنبال خواهند کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ سیدمحمد بیاتیان از نهایی شدن طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در نوبت کار صحن علنی قرار دارد.


نماینده مردم بیجار و حسن‌آباد در مجلس در ادامه با بیان اینکه این طرح به صورت عادی در دستورکار صحن علنی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به خلق حماسه سیاسی و لزوم هرچه سریعتر خلق حماسه اقتصادی، این طرح پس از تعطیلات تابستانی مجلس در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: البته برای بررسی خارج از نوبت این طرح در صحن علنی نیاز به ۵۰ امضاء وجود دارد که احتمالا نمایندگان با آن موافقت خواهند کرد.


گفتنی است: طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و کمیسیون ویژه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان کمیسیون اصلی و در کمیسیون صنایع و معادن نیز به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفته است.

بیاتیان : واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی روزنه‌ امیدی برای ارزانی

بیاتیان :کاهش تعرفه‌ در شرایط فعلی راه حل مناسبی نیست






عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عوامل افزایش قیمت خودرو گفت: موضوعی که می تواند بازار خودرو را سامان دهد نه شورای رقابت نه کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و نه کمیسیون اصل ۹۰، بلکه دولت باید دست از سر خودروسازان بردارد و این صنعت را به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار کند.

سید محمد بیاتیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو تصریح کرد: اولین موضوع این است که عرضه به نسبت تقاضا نیست و  ضمن کاهش عرضه خودرو آن‌ تعدادی که تولید می شود در اختیار دلال و واسطه قرار می گیرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در کنار این موضوع قیمت هایی که متاسفانه افزایش یافته بعضا بر اساس اظهارنظرهای غیرکارشناسانه برخی دست اندرکاران بوده است، عامل دیگر در افزایش قیمت خودرو را دور جدید تحریم ها عنوان کرد و گفت: این موضوع بازار خودرو را هم در بر گرفته است، بنابراین عوامل دست به دست هم داده اند و شرایط موجود برای بازار خودرو به وجود آمده است.

دولت صنعت خودرو را به بخش خصوصی واگذار کند

وی ادامه داد: موضوعی که می تواند بازار خودرو را سامان دهد نه شورای رقابت نه کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و نه کمیسیون اصل ۹۰، بلکه به اعتقاد بنده دولت باید دست خودروسازان را بگیرد و در کنار آن پای خودروساز را رها کند به دین معنا که این صنعت را از دولتی بودن آزاد  و در یک فضای رقابتی بر کیفیت تولید خودرو نظارت کند تا محصول با کیفیت در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

بیاتیان با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده این وضعیت نابسامان برای دولت بعدی تا حدود ۶ماه ادامه خواهد داشت، افزود: به شرطی صنعت خودرو ساماندهی می شود که دولت دست از سر خودروسازان بردارد و قیمت ها در بازار مشخص شود نه توسط دلال و واسطه.

کاهش تعرفه واردات خودرو راه حل مناسبی نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی که با کاهش عرضه خودرومواجه هستیم کاهش تعرفه واردات خودرو می تواند در جهت برون رفت از شرایط فعلی این صنعت و تعادل قیمت راهکار مناسبی باشد؟ افزود: موضوع اصلی در امر واردات این است که چه خودروهایی و با چه استانداردی می خواهیم وارد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه ما برای تولید خودرو استاندارد خاصی نداریم گفت: اگر از یک خودرویی چند دستگاه تولید می کنیم کیفیت هر دستگاه خودرو با دیگری متفاوت است و به دلیل اینکه استاندارد خاصی ندارند از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند.

بیاتیان تصریح کرد: اگر برای خودروهای وارداتی استاندارد خاصی تعریف نکنیم ممکن است خودروهای بی کیفیت چینی بازار ما را در بر گیرد و همین  بازار فعلی داخلی هم از بین می رود.

وی با تاکید بر اینکه اول باید مشخص کنیم با چه استانداردی می خواهیم خودرو وارد کنیم ادامه داد: کاهش تعرفه واردات راه حل مناسبی نیست و باید از صنعت خودروسازی به عنوان یکی از صنایع اصلی که سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارد و گردش مالی خوبی هم در آن وجود دارد حمایت شود.

صنعت خودرو را به دست متخصصان باید سپرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر می خواهیم خودروساز باقی بمانیم و در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم باید از این صنعت حمایت کنیم و به فکر حضور در بازارهای جهانی باشیم ادامه داد: باید استاندارد مشخص شود، دولت حمایت کند و قدرت مانور به دست خودروسازان و متخصصان امر قرار گیرد .

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه پول هایی که از صنعت  خودروسازی حاصل می شود در  همان صنعت سرمایه گذاری شود تا بتوانیم در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم افزود: بعد از آن به شرط تولید خودرو در حد خودروهای خارجی می توانیم تعرفه واردات خودرو را حتی به صفر برسانیم.

وی تصریح کرد: زمانی ارز ۱۲۲۶ در اختیار وارد کننده قرار دادیم و خودروسازان به  جای اینکه قطعات را از طریق قطعه ساز داخلی تامین کنند اقدام به واردات قطعات چینی کردند که به یکباره نرخ ارز حدود ۴ برابر شد و قیمت ها نیز افزایش یافت و از طرفی کارخانجات قطعه سازی داخلی نتوانستند به تولید خود ادامه دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مشکل عمده تولید سرمایه در گردش است، خاطرنشان کرد:  این سرمایه در گردش باید با تسهیلات تامین شود و درکنار آن دولت دخالت های غیرکارشناسی و سیاسی نکند که این موارد بزرگترین کمک دولت به خودروسازان است.

میلاد آخرین شکوفه ی باغ احمدی، حضرت مهدی(عج) مبارک


بیا موعود هنگام قیام است
جهان مجروح یک جو التیام است
زمان لبریز شوق و انتظار است
زمین بر رجعتت امّیدوار است
بیا امشب شب قدر است ما را
علمدار تو در صدر است ما را
میلاد آخرین شکوفه ی باغ احمدی، حضرت مهدی(عج) مبارک