هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

دولت نگاه درآمدی خود به صنعت خودرو را تغییر دهد/شائبه سرمایه‌گذاری خودروسازان در سایر بازارها


سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ورود خودروسازان خارجی در ایران، گفت: حضور خودروسازان خارجی مستلزم اطمینان ایران از این خودروسازان است تا به یکباره مشارکت خود را قطع نکند تا میلیون ها دلار زیان متوجه صنعت خودروسازی کشور شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بنا بر مشارکت با خودروسازان خارجی باشد قراردادهایی که منعقد می شود باید کاملا حقوقی و مبتنی بر حقوق بین المللی باشد.

بیاتیان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره سرمایه گذاری خودروسازان در سایر بازارهای اقتصادی، تصریح کرد: سرمایه گذاری خودروسازان در سایر بازارها در اوایل مجلس نهم مطرح بودبه طوری که در این راستا جلسات متعددی با مدیران وقت خودروسازان تشکیل شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: از طرفی 2 هزار میلیارد تومانی که قرار بود دولت در قالب تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار دهد، متوقف شد.

وی با بیان انیکه سرمایه گذاری خودروسازان در سایر بازارها اقدام ناپسندی نیست، ادامه داد: اما محل سرمایه ای که خودروساز برای سرمایه گذاری از آن برداشت می کند مورد توجه است؛ در شراطی که خودروساز نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش دارد، اینکه تمام سرمایه مجموعه خودروسازی تبدیل به سهام یک بانک شود، اقدام ناپسندی است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: زمانی که خودروساز به صورت کامل انحصاری و به دور از رقابت فعالیت می کنند و نیمه دولتی هستند، دولت باید از آن ها حمایت کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه دو هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که قرار بود به خودروسازان پرداخت شود باید در اختیار آنها قرار می گرفت، افزود:   نگاه دولت ها به صنعت خودرو همواره  به جای اینکه توسعه ای باشد درآمدی بوده و این نگاه بایدتغییرکند چرا کهاین صنعت بصورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال بسیار زیادی را برای کشور فراهم می کند.

وی گفت: از طرفی بعد از صنعت نفت، صنعت خودروسازی دومین صنعتی بود که دشمن آن را هدف گرفت؛ بنابر این دولت و سیستم حاکمیتی باید از شرکت های خودروسازی حمایت کند و اجازه ندهد خودروسازان به لحاظ اقتصادی، اشتغال و اجتماعی دچار مشکل شوند.

نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره به اینکه شائبه سرمایه گذاری خودروسازان در بازارهای دیگر همچنان وجود دارد، گفت: البته شرکت های خودروسازی توجیهاتی مبنی بر اینکه با مطالعه در این بازارها سرمایه گذاری کردند، دارند.

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: یکی از شرکت های  خودروسازی که بخشی از سهام یکی از بانک ها را در اختیار دارد در این زمینه مدعی است که با هیأت مدیره این شرکت با مطالعه نسبت به این سرمایه  گذاری اقدام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد