هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

دولت به تعهد خود در تخصیص بودجه کردستان عمل نکرد

استعفای نمایندگان اهرم فشار بر دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با یادآوری وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص توسعه مناطق محروم بویژه استان کردستان اظهار کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته بودجه به استان  این وعده‌ها را تداعی نمی‌کند و نگاه دولت به بودجه کردستان باید نگاه ویژه باشد.

به گفته وی، یکی از موضوعاتی که باید به جد مورد توجه قرار بگیرد نظارت مسئولان ارشد بر کارهای مدیریتی مدیران است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در جامعه این مسئله را لازمه رشد و ترقی شهر، استان و کشور دانست و از بهره نگرفتن توان نخبگان استان در زمینه‌های مدیریتی انتقاد کرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با ابراز خشنودی از انتخاب فردی با توان بالا برای تصدی سمت استانداری کردستان خاطرنشان کرد: کردستان از نظر نیروی انسانی توانمند و متخصص ظرفیت مناسبی در اختیار دارد که زاهدی استاندار جدید باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

بیاتیان به سابقه 30 ساله خدمات زاهدی در استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و مرکزی اشاره کرد و گفت: نخبگان و مدیران بومی لایق استان می‌توانند وی را در انجام بهتر وظایف محوله یاری کنند.

استعفای نمایندگان در راستای احقاق حق مردم است

وی در ادامه به موضوع استعفای نمایندگان استان کردستان از پست خود در مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم استان در اعتراض به برخی تصمیمات دولت در توزیع اعتبارات این کار را انجام داده‌اند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص توسعه مناطق محروم بویژه استان کردستان اظهار کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته بودجه به استان کردستان این وعده‌ها را تداعی نمی‌کند و این استعفا در راستای اعتراض به نحوه توزیع اعتبارات در بودجه سال 93 کشور صورت گرفته است.

بیاتیان با تأکید بر اینکه اقدام به استفعای نمایندگان در راستای احقاق حق مردم است تصریح کرد: وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار کردستان وعده توجه به استان در بودجه را داد که عملی نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مردم شهرستان بیجار و مراجعات فراوان آنها به دفتر نماینده شهرشان برای حل این معضلات اشاره کرد و خواستار اتخاذ راه‌حل‌های مناسب از سوی مسئولان برای حل آنها شد.

بیاتیان با بیان اینکه روزانه حدود 50 نفر از مردم شهرستان به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند، گفت: بیشتر مراجعات مردم در خصوص مشکلات مسکن مهر، دریافت وام و تسهیلات و برقراری امنیت است.

به گفته وی، برنامه‌ریزی مناسبی و تلاش و جدیت در این راستا موجب رفع مشکلات مردم خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادن فعال در شهرستان بیجار به طور مستقیم و غیر مستقیم در منطقه موجب اشتغالزایی شده است گفت: آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که معادن ما و موادی که از آنها استخراج می‌شود باید تبدیل به فرآورده شود.

بیاتیان با بیان اینکه در سال‌های آینده شاهد رونق معدن در شهرستان بیجار خواهیم بود گفت: این مهم در صورت حمایت و کمک‌های مسئولین محقق خواهد شد و در راستای این حمایت‌ها شاهد ایجاد واحد فولاد در منطقه یاسوکند خواهیم بود.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد و بابارشانی به امکان تخریب محیط زیست و منابع طبیعی توسط معادن اشاره کرد و بر نظارت کافی نهادهایی همچون محیط زیست و اداره منابع طبیعی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد محیط زیست به محیط ایست تبدیل می‌شود اظهار کرد: امسال ساخت جاده‌های روستایی به نسبت سال گذشته کاهش یافته و این امر از دلایل جلوگیری محیط زیست از برداشت ماسه‌ها از رودخانه‌ها است امسال 100 کیلومتر هم راه روستایی انجام نداشته‌ایم.

نماینده مردم بیجار در مجلس به ترغیب و استقبال سرمایه‌گذاران در خصوص معادن شهرستان بیجار گفت: تا زمانی که خود دولت در استان کردستان سرمایه‌گذاری نکند و زیرساخت‌های مناسب ایجاد نکند، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رغبت به سرمایه‌گذاری نخواهند داشت.

وی افزود: امروزه سرمایه‌گذاران چینی و ایرانی برجسته برای سرمایه‌گذاری در بیجار اظهار تمایل کرده‌اند اما متأسفانه قوانین دست و پاگیر مانع از تحقق این مهم شده است.

جلوگیری از قربانی شدن آثار تاریخی و ملی دیار گروس

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم بر لزوم حفظ آثار باستانی ارزشمند این شهرستان تأکید کرد و گفت: برخی از این آثار در کنار سد تالوار قرار دارد که استفاده از این سد موجب آسیب‌رساندن به این بناها می‌شود.

وی افزود: تپه‌های باستانی جزو مصوبات دولت است و 300 میلیون تومان برای کاوش از محل اعتبارات سد در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته ولی متأسفانه از این مبلغ تاکنون 80 میلیون تومان پرداخت شده است.

بیاتیان در پایان با بیان اینکه شهرستان بیجار قدمت و پیشینه تاریخی ارزشمندی دارد، گفت: توجه به آثار باستانی و راهکارهایی برای حفاظت و ماندگاری آن امری ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد