هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان :مجمع نمایندگان کردستان استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند

مجمع نمایندگان کردستان استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند

سیدمحمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، از استعفای مجمع نمایندگان استان کردستان خبر داد و گفت: متن استعفای 6 نماینده استان کردستان تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی علت استعفای دسته جمعی نمایندگان استان کردستان را نادیده گرفتن سهم این استان از تخصیص بودجه در لایحه بودجه 93 کل کشور خواند.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان، اظهارداشت: ما خواهان اعلام وصول استعفای خود هستیم، اما بنده در صحبتی که با آقای باهنر، نایب رئیس مجلس داشتم، وی گفت که اگر قرار باشد، نامه استعفای نمایندگان اعلام وصول شود، ابتدا باید نامه استعفای مجمع نمایندگان خوزستان مورد اعلام وصول در صحن علنی قرار گیرد.


بیاتیان خاطرنشان کرد: احتمالا دیداری با آقای لاریجانی، رئیس مجلس پیرامون بیان دغدغه نمایندگان استان برای تخصیص بودجه‌های نامناسب در لایحه بودجه 93، داشته باشیم، اما تشکیل این جلسه به نظر هیئت رئیسه مجلس بستگی دارد.


بودجه عمرانی استان کردستان به شدت کاهش دارد و در برخی موارد حتی از ۲۰۰ میلیارد اعتبار به ۴۰۰ هزار کاهش داشته است!  این روند خلاف وعده رئیس جمهور به مردم استان است. روحانی به ما قول داده بود که کردستان را از محرومیت نجات دهد، ولی با این بودجه، خلاف آن ثابت شده است.


بیاتیان در پاسخ به این پرسش که استعفای نمایندگان، نوعی اعمال فشار بر دولت است و در اوضاع کنونی که بنا بود دولت و مجلس‌ همکاری کنند، کار درستی است، گفت: ما هم‌اکنون فشار می‌آوریم، ولی نمایندگان استان‌های برخوردار، در گذشته فشار خود را آورده‌اند و در همه پست‌ها و جاهای کلیدی نیرو دارند، ما باید از حق مردم دفاع کنیم.

نماینده بیجار راجع به اینکه در کمیسیون تلفیق می‌شود اشکالات بودجه را اصلاح کرد، گفت: در کمیسیون تلفیق، نماینده این استان‌ها، بیشتر از نماینده دیگر استان‌هاست. در کل ‌استان کردستان، شش نماینده ‌دارد که از این تعداد فقط یک عضو نیز در کمیسیون تلفیق است؛ بنا‌براین، در آنجا هم نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی در پاسخ به این ‌که چرا در ‌دولت گذشته، از این اتفاقات نداشتید، گفت: در سال‌های گذشته، بودجه در نظر گرفته می‌شد، ولی تخصیص نمی‌یافت؛ اما امسال اصلا بودجه کاهش دارد.

وی این ادعا را که بودجه امسال واقعی بوده و شاید دلیل این ناراحتی نمایندگان ‌‌ناشی از همین ‌باشد، رد کرد و گفت: بودجه امسال اتفاقا بلند‌پروازانه بوده و باید دقت بسیاری بر آن کرد.


این روند خلاف وعده رئیس جمهور به مردم استان است. روحانی به ما قول داده بود که کردستان را از محرومیت نجات دهد، ولی با این بودجه، خلاف آن ثابت شده است.


 رئیس جمهور صدای اعتراض نمایندگان کردستان به لایحه بودجه را بشنود


 اعتبارات توسعه توازن منطقه ای یک هفتم شده است
 
رئیس جمهور صدای اعتراض نمایندگان کردستان به لایحه بودجه را بشنود
نمایندگان استان کردستان در اعتراض به لایحه بودجه سال 93 معتقدند به مردم استان کردستان اجحاف شده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقد به استعفا نیستم و این امر را تنها برای اعتراض به لایحه بودجه انجام دادم تا شاید رئیس جمهور صدای این اعتراض را بشنود.

وی افزود: البته نمایندگان استان کردستان پیشنهادات خود را به کمیسیون تلفیق می‌دهند و امیدواریم اصلاحات لازم در بودجه انجام شود چراکه در برخی ردیف‌های بودجه مانند ردیف اعتبار توسعه متوازن بی توجهی‌هایی صورت گرفته زیرا این اعتبارات تا یک هفتم کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: امضای شخص من برای استعفا تحت تاثیر استعفای سایر نمایندگان مجمع استانی بوده و بیشتر جهت حفظ اتحاد نمایندگان استان کردستان انجام شد.



توجه به منطقه ویژه اقتصادی بانه موضوع قاچاق را کمرنگ می‌کند 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: از مشارکت 72 درصدی مردم کردستان در انتخابات تشکر می کنم و به رئیس جمهور می گویم مردم کردستان با توجه به برنامه های شما و بیانه شماره 3 در خصوص اقوام و مذاهب ایرانی بیش از 80 درصد به شما رأی دادند و اکنون در پایان دوره 100 روزه متأسفانه هیچ خبری از اقدام دولت تدبیر و امید در کردستان نیست مردم کردستان منتظر اقدامات شما هستند.


*****************

اینجانبان نمایندگان کردستان با عنایت به متن بودجه پیشنهادی سال 93 که از سوی دولت محترم به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، برخلاف وعده های انتخاباتی جناب آقای روحانی مبنی بر توجه ویژه به کردستان و نگاه توسعه ای به آن، متاسفانه تمامی رقم های پیشنهادی پروژه های مهم و حیاتی کردستان با کاهش روبرو شده که این موضوع عقب ماندگی کردستان را صدچندان خواهد کرد. لذا با احترام به جایگاه مجلس شورای اسلامی و کرامت مردم عزیز کردستان در راستای احقاق حقوق مردم از سمت نمایندگی استعفا می دهیم.                                *****************

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد