هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

هواداران مهندس سید محمد بیاتیان

***(کـاری کـنیم بمـانـد نـه کـاری کـنیم بـمانیم)***

بیاتیان:مفاد توافقنامه ژنو عملی شود، اقتصاد رونق می‌گیرد

سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر برداشتن بخشی از تحریم‌ها اثرات روانی بر بازار گذاشته و ما می‌بینیم که قیمت بسیاری از کالا و خدمات پائین آمده است و شیب ملایمی را طی می‌کند اما در صنعت خودرو این شیب بسیار ملایم‌تر است؛ زیرا صنعت هنوز به برداشتن تحریم‌ها و اثرات آن اعتماد نکرده است.

وی ادامه داد: تاکنون اثرات روانی توافق ایران و 1+5 بر بخش صنعت کمتر از بخش‌های دیگر بوده اما در دراز مدت با پایین آمدن قیمت ارز و در کنار آن برداشته شدن تحریم واردات برخی قطعات و مواد اولیه این اتفاق می‌تواند تاثیر بسزایی در حوزه اقتصادی داشته باشد و باعث رونق تولید، افزایش اشتغال، افزایش تولید و حضور در بازارهای جهانی خواهد شد؛ بنابراین اگر توافق هسته‌ای ایران و 1+5 در دراز مدت به واقعیت بپیوندد و ما به همه مفاد توافقنامه دست پیدا کنیم رونقی را در عرصه اقتصاد و خصوصا در صنعت خودرو شاهد خواهیم بود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد:‌ البته تحریم‌ها تاکنون 30 درصد از مشکلات صنعت خودروسازی بودند و 70 درصد مشکلات ما در این بخش مشکلات مدیریتی است. ما معتقدیم تصدی‌گیری دولت باید قطع و سیاست‌های کلی اصل 44 باید لحاظ شود و مخصوصا در صنایع خودرو و خودروسازی به سمتی برویم که خود خودروسازان و متخصصین امر تصمیم‌گیرنده باشند و اگر کاهش یا افزایش قیمت یا هر اتفاق دیگری می‌افتد بخش خصوصی، آن را رقم بزند.

وی در پایان گفت: من ایمان دارم که مدیریت بخش خصوصی به مراتب بهتر از بخش دولتی است. فساد و رانت در این بخش کمتر و بهره‌وری بسیار بیشتر خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد